Juliette Michon
Donderlaan 44
3565 CH VUREN
Vuren, 26 september 2014
Donderlaan 44
3565 CH VUREN
Vuren, 26 september 2014
Drs M.H.J.G Osseforth
Vroedschapstraat 11
4204 AJ GORINCHEM
Betreft: Aanmelding hulpmentor klas 1
Geachte heer M.H.J.G Osseforth,
Het is mij verteld dat je in de bovenbouw hulpmentor van klas 1 mag worden. Dus vroeg ik me af of ik daarvoor in aanmerking kan komen. Zelf heb ik natuurlijk in de eerste klas ook hulpmentoren gehad. Ze waren altijd erg aardig en hielpen graag, op een net andere manier dan de leraren. Daar heb ik persoonlijk altijd veel aan gehad. Dat is ook de reden waarom ik er nu belangstelling voor heb.
Ik zou graag de kinderen in klas 1 van het komende jaar willen helpen bij het oplossen van problemen die ze liever niet met hun eigen mentor willen bespreken. Ik denk dat ik daarvoor zeer geschikt ben, omdat ik zelf een leerling ben en er dus anders tegen aan kijk dan een leraar. Als de leerlingen naar mij toe komen met hun problemen, voelen ze zich waarschijnlijk eerder begrepen. Ook lijkt het me leuk om aanwezig te zijn bij de introductiedagen, sportdagen, het brugklaskamp, brugklasfeesten en andere activiteiten. Ook dat zijn dingen die ik zelf meemaak en heb meegemaakt. Ik kan mijn ervaringen dan met ze delen en ze begeleiden wanneer nodig.
Vroedschapstraat 11
4204 AJ GORINCHEM
Betreft: Aanmelding hulpmentor klas 1
Geachte heer M.H.J.G Osseforth,
Het is mij verteld dat je in de bovenbouw hulpmentor van klas 1 mag worden. Dus vroeg ik me af of ik daarvoor in aanmerking kan komen. Zelf heb ik natuurlijk in de eerste klas ook hulpmentoren gehad. Ze waren altijd erg aardig en hielpen graag, op een net andere manier dan de leraren. Daar heb ik persoonlijk altijd veel aan gehad. Dat is ook de reden waarom ik er nu belangstelling voor heb.
Ik zou graag de kinderen in klas 1 van het komende jaar willen helpen bij het oplossen van problemen die ze liever niet met hun eigen mentor willen bespreken. Ik denk dat ik daarvoor zeer geschikt ben, omdat ik zelf een leerling ben en er dus anders tegen aan kijk dan een leraar. Als de leerlingen naar mij toe komen met hun problemen, voelen ze zich waarschijnlijk eerder begrepen. Ook lijkt het me leuk om aanwezig te zijn bij de introductiedagen, sportdagen, het brugklaskamp, brugklasfeesten en andere activiteiten. Ook dat zijn dingen die ik zelf meemaak en heb meegemaakt. Ik kan mijn ervaringen dan met ze delen en ze begeleiden wanneer nodig.
Ik wil u daarom vriendelijk vragen of ik hulpmentor kan worden. Misschien dat u even de tijd wil nemen om te kijken of dat mogelijk is. Ik zou dat zeer op prijs stellen en ik hoor graag zo snel mogelijk van u!
Met vriendelijke groet,
Juliette Michon
Vaste brief opbouw
BeantwoordenVerwijderenGegevens afzender +
Gegevens geadresseerde +
Plaats en datum +
Betreft +
Aanhef +
Afsluiting +
Ondertekening
Er is geen ondertekening (maar dat hoefde ook niet)
Bijlagen
Er zijn geen bijlagen, dus ook geen commentaar
Duidelijk
Staat de aanleiding in de inleiding? +
Erg duidelijk wat jouw aanleiding is.
Is de Betreft-regel duidelijk en kort? +
Staan de gegevens in de juiste volgorde? +
Efficiƫnt
Is de brief helder en niet te lang? +
Jouw brief is heel helder, het is duidelijk wat je wilt. Het is ook zeker niet te lang.
Gericht
Ontbreken er noodzakelijke gegevens? -
Zijn er overbodige gegevens? -
Is de bedoeling van de brief duidelijk? +
Het is heel duidelijk wat je met jouw brief wilt bereiken.
Is duidelijk wat verwacht wordt? +
Aantrekkelijk
Zijn de aanhef en toon neutraal en beleefd? +
Zijn woordkeus en zinsbouw begrijpelijk? -
Ik zou uit de eerste zin van de eerste alinea een werkwoord terug laten komen in de eerste zin van de laatste alinea.
Correct
Is de lay-out aantrekkelijk en functioneel? +
Er staan geen overbodige afleidingen in.
Bestaat de brief uit inleiding, middenstuk, slot? +
Is de briefindeling correct? +
Is de alinea-indeling correct? +
Zitten er fouten in:
- de formulering?
- de spelling?
- de interpunctie?
-
Er zitten volgens mij geen fouten in.
De brief is duidelijk, en ik begrijp wat jij wilt bereiken met jouw brief!
Esly
Vaste briefopbouw
BeantwoordenVerwijderenGegevens afzender +
Gegevens geadresseerde +
Plaats en datum +
Betreft +
Aanhef +
Afsluiting +
Ondertekening +
Bijlagen (geen bijlagen, dus geen commentaar)
Duidelijk
Staat de aanleiding in de inleiding? + Aanleiding is duidelijk
Is de Betreft-regel duidelijk en kort? + Ja
Staan de gegevens in de juiste volgorde? + Ja
Efficiƫnt
Is de brief helder en niet te lang? +
Je brief is helder en niet te lang. Dit maakt het niet saai om te lezen.
Gericht
Ontbreken er noodzakelijke gegevens? + Nee
Zijn er overbodige gegevens? + Nee
Is de bedoeling van de brief duidelijk? + Ja, je legt dit goed uit.
Is duidelijk wat verwacht wordt? + Ja
Aantrekkelijk
Zijn de aanhef en toon neutraal en beleefd? + Ja
Zijn de woordkeus en zinsbouw begrijpelijk? + Ja
Correct
Is de lay-out aantrekkelijk en functioneel? + Ja
Bestaat de brief uit inleiding, middenstuk, slot? + Ja
Is de briefindeling correct? + Ja
Is de alinea-indeling correct? + Ja, ziet er goed uit
Zitten er fouten in:
- de formulering?
- de spelling
- de interpunctie?
Ik heb geen fouten kunnen vinden. Goed gedaan!
Maarten Molenaar